PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ ÇALIŞMALARI
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA NEDİR?
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi; Öğrencinin kendini tanıması, sorumluluk alabilen toplum içinde sağlıklı bir şekilde yaşamını sürdürmesi için sosyal-duygusal, kişisel-sosyal, eğitsel, mesleki alanlarda gelişimini destekleyen ve öğrencinin ''Kendini gerçekleştirmesini'' hedefleyen grupla veya bireysel olarak verilen profesyonel destek sürecidir.
Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisinde Psikolojik Danışmanlar çalışmalarını Okul İradesi, Öğretmenler, Veliler ve Öğrencilerle birlikte eş güdümle yürütür. Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi Programı tüm öğrencilere ve öğrencilerin yaşamında rol alan herkese yöneliktir. Bireysel danışma sürecinin verimliliği için, randevulu çalışma sistemi esas alınır.
İLKELERİMİZ
· PDR hizmetleri eğitim sürecinin bütünlüğü içerisinde öğretimi destekleyecek şekilde verilir.
· PDR hizmetleri ilgili birey ve kurumların iş birliği ile yürütülür.
· PDR hizmetleri tüm bireylere yöneliktir.
· PDR hizmetlerinde gizlilik ve gönüllük esastır.
· PDR bireye ve bireysel farklılıklara saygı esastır.
· PDR hizmetlerinde koşulsuz kabul esastır.
· PDR hizmetlerinde tarafsızlık esastır.
AMAÇLARIMIZ
· Öğrencilerimizin,
· Olumlu benlik algısı geliştirmelerine,
· Yaratıcılıklarını geliştirmelerine,
· Etkin iletişim becerileri kazanmalarına,
· Kendilerini fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönleriyle tanımasına,
· Duygularını fark edebilmelerine ve kontrol edebilmelerine,
· Kendine ait ilgi, istek ve yeteneklerine dair farkındalık geliştirmelerine,
· Yaşamın zorlukları ve krizleri ile başa çıkma becerileri geliştirmelerine,
· Etkili problem çözme becerilerinin gelişmelerine, doğru kararlar verebilmesine,
· Gelişimlerini takip ederek, olumlu yönlerini güçlendirmelerine; varsa olumsuz yönlerini destekleyerek olumluya dönüştürmelerine,
· Bireyin ilgi ve yeteneklerine uygun bir üst programı tanıyıp seçmesine,
· Gelişimlerine yardımcı olacak fırsatları, okul içi ve dışı eğitim olanaklarını, meslekleri, toplumun beklentilerini tanımasına,
· Ruhsal yönden sağlıklı ve topluma yararlı, kendini gerçekleştirmiş bir kişi olarak yetişmesine yardımcı olmaktır.
SORUN ALANLARINA GÖRE REHBERLİK
Eğitsel rehberlik, öğrencilerin kendilerine özgü ilgi, yetenek mesleki eğilim, başarı ve motivasyonları oranında eğitim-öğretim uygulamalarına uyum sağlaması, özelliklerine ve gelişimlerine uygun programlara yönelmesi için verilen hizmetlerdir. Eğitsel rehberlik, daha çok grup rehberliği olarak yürütülür.
Eğitsel rehberliğin çalışma alanları:
· Öğrencilerin etkili öğrenme ve çalışma becerilerini geliştirmeleri,
· Planlı olma ve zamanı etkin kullanmak,
· Öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi,
· Öğrencilerin motivasyonlarını destekleme ve artırmak,
· Yeteneklerin altında veya üstünde başarı durumlarını belirlemek,
· Öğrencilerin eğitsel kararlar verebilmesi ve seçimler yapabilmesi,
· Sınavlara hazırlanma ve sınav kaygısı,
· Öğrencileri okula, okuldaki alanlara, çeşitli etkinliklere, yeni durumlara alıştırma ve yönlendirme,
· Öğrencileri, özelliklerine uygun üst öğrenim kurumlarına yönlendirme,
· Üstün zekâlı öğrencilerin belirlenmesi ve yönlendirilmesi,
· Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin belirlenmesi ve yönlendirilmesi,
· Başarıyı engelleyen etmenleri azaltmak ve ortadan kaldırmak.
Mesleki rehberlik; bireyi kendi kişisel özellikleri ve meslekler hakkında bilgi sahibi yaparak kendine uygun bir mesleği seçip bu alanda ilerlemesine yardım etme sürecidir. Mesleki rehberlik hizmetlerinde bireyin alacağı kararlara bire bir müdahale değil, sadece bireyin kendi kendine kararlar almasına yardım esastır.
Bu süreçte öğrencilerin ilgilerini, yeteneklerini ve hedeflerini belirlemek; mesleki rehberliğin ilk adımını oluşturur.
Kişisel rehberlik, öğrencinin kendini tanıması, anlaması, güçlü ve zayıf yönleriyle kendini kabul etmesi ve geliştirmesi; kendine güvenen, kişiler arası ilişkilerde becerili, kişisel ve sosyal yönden dengeli ve uyumlu bir birey olarak yetişmesine yönelik hizmetleri kapsar.
Kişisel sosyal rehberlikle ilgili problemlerin çözümünde en etkili yaklaşım biçimi, psikolojik danışmadır.
Kişisel-sosyal rehberliğin çalışma alanları:
· Özgüven, özsaygı geliştirme,
· İlgi ve yeteneklerini fark etme,
· İletişim becerilerini geliştirme.
· Kaygıyla baş etme,
· Problem çözme ve karar verme,
· Amaç belirleme, plan yapma ve uygulama,
· Korku, kaygı gibi iç yaşamla ilgili problemler,
· Benlik tasarımıyla ilgili problemler,
· Sağlıkla ilgili problemler,
· Ekonomik problemler,
· Kendini tehlikelerden koruma,
· Kimlik kazanma ve kimlik gelişimi,
· Öfke kızgınlık, şiddet, istismar,
· Aile ve aile içi yaşantılarla ilgili problemler,
· Sosyal ilişki kurmakla ilgili problemler,
· Çatışma çözme,
· Psikolojik dayanıklılık,
· Okul zorbalığı,
· Duygusal istismar,
· Değer yargıları ile ilgili problemler,
· Bağımlılıklar.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ HER ZAMAN YANINIZDA...
ÖZEL EĞİTİM7KAYNAŞTIRMALI EĞİTİM POLİTİKAMIZ
30-01-2023
Adres:
Zafer Mah. Vadi Sk. No1A Yenibosna İstanbul
Telefon
02125510044